Sulechów: Wykonywanie analiz laboratoryjnych dla Sulechowskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego »SuPeKom« Sp. z o.o.
Numer ogłoszenia: 417850 - 2010; data zamieszczenia: 23.12.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Sulechowskie Przedsiębiorstwo Komunalne "SuPeKom" Sp. z o.o. , ul. Poznańska 18, 66-100 Sulechów, woj. lubuskie, tel. 068 3852407 w. 49, faks 068 3852370.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka z o.o. ze 100% udziałem Gminy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonywanie analiz laboratoryjnych dla Sulechowskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego »SuPeKom« Sp. z o.o..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie analiz laboratoryjnych sukcesywnie od 1 stycznia 2011 roku do 31 grudnia 2011 roku, na które składa się dojazd i pobieranie próbek do badania, wykonywanie badań i opracowywanie wyników w siedzibie laboratorium, w następującym zakresie: 1.1. ZAKRES 1: Wykonywanie badań wody surowej i uzdatnionej z ujęć wody w Sulechowie, Klępsku, Górkach Małych, Kijach - Góry B i Brzeziu Pomorskim oraz badań wody surowej z ujęcia wody w Karczynie w ramach monitoringu kontrolnego i przeglądowego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29.03.2007 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. z 2007 r., Nr 61, poz. 417 z późniejszymi zmianami) w miejscach poboru próbek i zakresie wskazanych w załącznikach nr A i B do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 1.2. ZAKRES 2: Wykonywanie badań wody surowej i uzdatnionej z ujęć wody w Sulechowie, Klępsku, Górkach Małych, Kijach - Góry B i Brzeziu Pomorskim, badań wody surowej z ujęcia wody w Karczynie, badań ścieków surowych i oczyszczonych z oczyszczalni ścieków w Sulechowie i Klępsku, badań popłuczyn ze stacji uzdatniania wody w Sulechowie, Klępsku, Górkach Małych, Kijach - Góry B i Brzeziu Pomorskim, badań osadu nadmiernego odwodnionego z oczyszczalni ścieków w Sulechowie, monitoringu wód powierzchniowych Kanału D, do którego odprowadzane są oczyszczone ścieki z oczyszczalni ścieków w Klępsku, testów zgodności odpadów o kodach 19 08 01 (skratki z oczyszczalni ścieków), 20 02 03 (inne odpady nieulegające biodegradacji - odpady pocmentarne), 19 08 02 (zawartość piaskowników z oczyszczalni ścieków), 20 03 06 (odpady ze studzienek kanalizacyjnych), w miejscach poboru próbek i zakresie wskazanych w załącznikach nr C i D do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 1.3. ZAKRES 3: Wykonywanie badań dodatkowych, które wymagane są do natychmiastowego wykonania ze względu na zaistniałą wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego (np. badania z zakresu 1 lub 2 wykazały przekroczenia parametrów i należy w tym zakresie je powtórzyć) w zakresie wskazanym w załączniku nr E do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. UWAGA 1: Badania wody surowej i uzdatnionej z ujęć wody w Sulechowie, Klępsku, Górkach Małych, Kijach - Góry B i Brzeziu Pomorskim oraz badanie wody surowej z ujęcia wody w Karczynie w ramach monitoringu kontrolnego i przeglądowego muszą być wykonane przez laboratoria, o których mowa w art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (j.t. z 2006 r., Nr 123, poz. 858 z późniejszymi zmianami). UWAGA 2: Badania wody surowej i uzdatnionej z ujęć wody w Sulechowie, Klępsku, Górkach Małych, Kijach - Góry B i Brzeziu Pomorskim, badań wody surowej z ujęcia wody w Karczynie, badań ścieków surowych i oczyszczonych z oczyszczalni ścieków w Sulechowie i Klępsku, badań popłuczyn ze stacji uzdatniania wody w Sulechowie, Klępsku, Górkach Małych, Kijach - Góry B i Brzeziu Pomorskim, badań osadu nadmiernego odwodnionego z oczyszczalni ścieków w Sulechowie, monitoringu wód powierzchniowych Kanału D, do którego odprowadzane są oczyszczone ścieki z oczyszczalni ścieków w Klępsku oraz badania z zakresu 3 muszą być wykonane przez laboratoria, o których mowa w art. 147a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150 z późniejszymi zmianami) posiadające akredytację w zakresie badań wymaganych do wykonania przez Zamawiającego. UWAGA 3: Testy zgodności odpadów muszą być wykonane według warunków określonych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 7 września 2005 roku w sprawie kryteriów oraz procedur dopuszczania odpadów do składowania na składowisku odpadów danego typu (Dz. U, z 2005 roku, Nr 186, poz. 1553 z późniejszymi zmianami). UWAGA 4: W przypadku, gdy w danym miesiącu na tym samym obiekcie wykonywane są zarówno badania z zakresu 1, jak i z zakresu 2, to wówczas parametry powtarzające się w obydwu przypadkach należy określić tylko jeden raz, wpisując je w badaniach z zakresu 1. UWAGA 5: Każde badanie z zakresu 1 i 2 wykonywane będzie jednokrotnie w ciągu miesiąca, a dzień poboru próbek zostanie określony w trakcie realizacji umowy w porozumieniu z Wykonawcą. UWAGA 6: W przypadku badań dodatkowych, które wymagane są do natychmiastowego wykonania ze względu na zaistniałą wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie do poboru próbek w czasie do 24 godzin od telefonicznego lub pisemnego powiadomienia przez Zamawiającego o konieczności wykonania badań dodatkowych i ich zakresie. Każdy Wykonawca będzie zobowiązany do podania w formularzu oferty cen netto i brutto poszczególnych wskaźników wskazanych w załączniku nr E do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający informuje, że wartość wykonanych badań dodatkowych nie przekroczy 10% wartości badań z zakresu 1 i 2. W przypadku ograniczenia przez Zamawiającego wartości wykonanych badań dodatkowych w stosunku do wykazanych w SIWZ, nie będzie to uznane przez Wykonawcę za odstąpienie od umowy. 2. Wyniki wykonanych analiz (sprawozdania z badań), zawierających zakres badań określony w załączniku B lub D lub E, Wykonawca każdorazowo dostarczy do Zamawiającego w dwóch egzemplarzach najpóźniej w terminie do dwóch tygodni od dnia poboru próbek do badania, a w przypadku badań dodatkowych w terminie do 5 dni od dnia poboru próbek. Wyniki wykonanych analiz muszą być podawane w postaci liczb rzeczywistych bez znaków większości i mniejszości. Wykonawca wyraża zgodę na powielanie bez ograniczeń przez Zamawiającego wyników wykonanych analiz do własnych celów. 3. W przypadku stwierdzenia, że Wykonawca nienależycie wykonał przedmiot zamówienia, np. próbki zostały pobrane przez personel nie posiadający odpowiednich uprawnień, bądź przez laboratorium nie posiadające wymaganych akredytacji, będzie on obowiązany do nieodpłatnego usunięcia stwierdzonych wad poprzez ponowne pobranie próbek do badania w czasie do 24 godzin od powiadomienia przez Zamawiającego i dostarczenie wyników wykonanych analiz najpóźniej w ciągu 7 dni od dnia ich poboru..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.62.10.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje konieczności wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- Oferta Wykonawcy; - Dane Wykonawcy; - Zaakceptowany wzór umowy; - W przypadku składania oferty przez Wykonawców, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia - prawnie ustanowione pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt. 8.6 SIWZ, dla wybranego przedstawiciela do reprezentowania ich w postępowaniu, zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy PZP. - W przypadku składania oferty przez osobę fizyczną lub w przypadku gdy osoba fizyczna jest jednym z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza w trakcie trwania umowy zmianę jej postanowień w następujących przypadkach: 1. gdy zmianie ulegnie nazwa przedmiotu zamówienia, numery kont bankowych, nazwa i/lub siedziba którejkolwiek ze stron - zmiana niniejsza nastąpi w formie aneksu do umowy w ten sposób, że zmianie ulegną zapisy, w których użyto nazwy przedmiotu zamówienia, numery kont bankowych, nazwy i/lub siedzib, 2. gdy zmianie ulegną przedstawiciele stron - zmiana niniejsza nastąpi w formie aneksu do umowy w ten sposób, że zmianie ulegną zapisy, w których użyto danych przedstawiciela którejkolwiek ze stron, 3. gdy zmianie ulegnie Wykonawca usług (np.: w związku z przejęciem jednego Wykonawcy przez drugiego) - zmiana niniejsza nastąpi w formie aneksu do umowy w ten sposób, że zmianie ulegną zapisy, w których użyto nazwy Wykonawcy, 4. gdy zmiana dotyczy zlecenia robót podwykonawcom - zmiana sposobu realizacji przedmiotu zamówienia w tym zakresie wymagać będzie podpisania aneksu do umowy i możliwa będzie w przypadku, gdy Wykonawca nie zadeklaruje w swojej ofercie wykonania przedmiotu zamówienia przy pomocy podwykonawców lub zadeklaruje wykonanie części przedmiotu zamówienia przy pomocy podwykonawców w określonym zakresie, a docelowo zechce dokonać zmian tego zakresu lub konkretnego podwykonawcy; zmiana umowy dotycząca zlecenia robót podwykonawcom, jest dopuszczalna, gdy przyczyni się do poprawienia szybkości lub jakości usług stanowiących przedmiot zamówienia, do uchylenia niebezpieczeństwa opóźnień lub zwłoki w realizacji przedmiotu umowy, względnie wskazana jest z uwagi na wymóg specjalistycznej wiedzy lub doświadczenia, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, 5. gdy zmianie ulegnie w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia stawka podatku od towarów i usług VAT - zmiana umowy nastąpi w formie aneksu do umowy w ten sposób, że zmianie ulegnie stawka podatku VAT i kwota wynagrodzenia brutto, 6. gdy zmiana dotyczy przesunięcia terminu poboru próbek do badania, wykonywania badań i opracowywania wyników (np. z jednego miesiąca na drugi) - zmiana umowy nastąpi w formie aneksu do umowy w ten sposób, że zmianie ulegną zapisy dotyczące przesunięcia wypłaty wynagrodzenia w poszczególnych miesiącach.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://supekom.bip.sulechow.pl sekcja: Zamówienia publiczne/wg ustawy PZP/2010
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adre